Rabu, 24 Maret 2010

MENARI DALAM JINGGA

Ketika kasih terimpikan dalam ruang yg tak pasti, merusak dan meracuni logika, rusuh! gelisah! dalam tali kasih yg terus terulur... melayang dalam angan-angan semu, mengganggu dan terus menebarkan virusnya. Membuat ia terus nelangsa dalam kabut, terbang! lepas! bebas! bersatu dalam cinta.

Berlari... dan terus Berlari! mengejar yang tak pasti!
terus... dan terus,,, dalam keheningan! dalam kebahagiaan! dalam canda dan tawa! terus... kejar!
hingga terpaan angin dan hujan membasahi tubuhmu! lagi! dan lagi! menarilah dalam jingga! biarkan hujan melentikkan jarimu! biarkan angin mengiramakan tarianmu. Buatlah pelangi untuk dapat memelodikan syahdu suaramu dalam warnanya.

Biarkan kakimu yg telanjang bersetubuh dengan hijaunya rumput... rasakan aroma Bumi dalam hujan memasuki indera penciumanmu. hiruplah! pejamkanlah! dan rasakanlah! bersatulah dengan bumi, kembali... menarilah dalam jingga! tersenyumlah pada dunia... Sapa ia! bersahabatlah dengan Dunia yang kau tempati.

Kau masih dalam ruang yg bebas! lepas! terbanglah bersama sayap-sayap impianmu. Nelangsa dalam salemba... nyiur hijau yang turut mengikuti tarian tubuhmu. Bebas! menarilah! dan terus berlari! dalam syahdu jingga hari ini.

Kau masih dengan cintanya... Kau masih dengan kesetiaanmu padanya... kau masih dengan kasih sayang yg kau punya. kau dengan segala yg telah tercipta dan terjalin dalam kata-kata. Kau... masih terus menunggunya.


NBA_ILOVEU

Untuk Bidadari-bidadari Dunia, calon penghuni syurga,,, yang masih tetap setia dengan CintaNya. Percayalah... tidak pun Dia tercipta di dunia, tapi dia pasti menunggumu di syurga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar